martes, 20 de mayo de 2014

Dia de l'Entrà
Pròpiament, és el primer dia de festes. A les 5.45 del matí, la primera diana, desfilada en què cada una de les esquadres desfila amb una esquadra de 10 festers, el cap d'esquadra i banda. A les 10:30 i des del Partidor comença l'entrada.

El matí avança i els carrers són un riu de gent que s'apresta a disfrutar de l'Entrada Cristiana. Sonen els clarins i els tambors. El visitant podrà admirar, si així ho desitja, assentat en una de les milers de cadires que s'instal·len al llarg del recorregut, la carrossa del Capità Cristià, rodejat dels seus cavallers; les esquadres especials, els estendards, i grups de ballarins, i en definitiva, tot un exèrcit cristià en un malbaratament de música i color sense igual. Durant tot el matí, continuaran desfilant les distintes filaes amb les seues esquadres, les seues músiques, les seues carrosses repletes de xiquets, fins a l'arribada de l'Alferes Cristià, que tanca l'Entrada Cristiana i sempre sorprén amb el seu ostentació.

Només una breu pausa per a reposar forces abans de contemplar l'Entrada de Moros. A les 17:00 comença l'entrada mora, amb idèntic orde, capità, resta d'esquadres i tanca l'alferes. Un malbaratament d'imaginació i sensualitat que submergirà al visitant en un ambient oriental, amb ballarines, guerrers africans i animals, davall una pluja de confetis i serpentines, llançades des dels balcons atestats de gent. Amb l'arribada de la nit, acaba l'Entrada Mora, que deixa al visitant amb una sensació impactant, i ganes de veure més. Perquè hi ha més, molt més...




















                                      





No hay comentarios:

Publicar un comentario