Pròpiament, és el primer dia de festes. A les 5.45 del matí,
la primera diana, desfilada en què cada una de les esquadres desfila amb una
esquadra de 10 festers, el cap d'esquadra i banda. A les 10:30 i des del
Partidor comença l'entrada.
El matí avança i els carrers són un riu de gent que
s'apresta a disfrutar de l'Entrada Cristiana. Sonen els clarins i els tambors.
El visitant podrà admirar, si així ho desitja, assentat en una de les milers de
cadires que s'instal·len al llarg del recorregut, la carrossa del Capità
Cristià, rodejat dels seus cavallers; les esquadres especials, els estendards,
i grups de ballarins, i en definitiva, tot un exèrcit cristià en un
malbaratament de música i color sense igual. Durant tot el matí, continuaran
desfilant les distintes filaes amb les seues esquadres, les seues músiques, les
seues carrosses repletes de xiquets, fins a l'arribada de l'Alferes Cristià,
que tanca l'Entrada Cristiana i sempre sorprén amb el seu ostentació.
Només una breu pausa per a reposar forces abans de
contemplar l'Entrada de Moros. A les 17:00 comença l'entrada mora, amb idèntic orde,
capità, resta d'esquadres i tanca l'alferes. Un malbaratament d'imaginació i sensualitat que submergirà
al visitant en un ambient oriental, amb ballarines, guerrers africans i animals, davall una pluja de confetis i serpentines, llançades des
dels balcons atestats de gent. Amb l'arribada de la nit, acaba l'Entrada Mora,
que deixa al visitant amb una sensació impactant, i ganes de veure més. Perquè
hi ha més, molt més...











No hay comentarios:
Publicar un comentario